Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podnikatelský záměr
Havránek, Lukáš ; Dombek, Petr (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce si klade za cíl poskytnout informace umožňující úspěšný vstup společnosti GrowJOB s.r.o. na rakouský trh. GrowJOB vzdělává ředitele a manažery českých firem v oblasti konkurenceschopnosti, pomáhá jim v růstu a tuto činnost vykonává od roku 2006. V práci se věnuji teoretickému zázemí tvorby podnikatelského záměru, analýze vnitřního i vnějšího prostředí společnosti a posléze přecházím ke konkrétním návrhům postupu expanze včetně detailního finančního plánu. Klíčovou konkurenční výhodou společnosti je, že vychází z nových vědeckých poznatků v oblasti rozhodovacích procesů zákazníků (behaviorální ekonomie, neuroekonomie) a přenáší je do každodenního fungování firem.
Model zákazníka generace Y na trhu bankovních a jiných finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie
Fojtů, Kateřina ; Dohnalová, Zuzana (oponent) ; Rozmahel, Petr (oponent) ; Vochozka, Marek (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na identifikaci typického představitele generace Y na trhu finančních produktů a na základě těchto charakteristik vytvořit model zákazníka generace Y na trhu finančních produktů v kontextu behaviorální ekonomie. Na základě literární rešerše byly vymezeny pojmy „generace Y“ a „vybrané poznatky z behaviorální ekonomie“. Literární rešerše vedla také ke stanovení dotazníku, který sloužil pro získávání primárních dat výzkumu. Pomocí sekundárního výzkumu bylo charakterizováni spotřebitelé na trhu finančních produktů. Sekundární výzkum byl zaměřen na formu placení; vztah k technologiím v souvislosti s financemi; hotovostní a bezhotovostní platby; vztah ke kryptoměnám; vztah k úsporám; digitální transformaci bankovnictví; finanční chování českých domácností. Primární výzkum se zaměřil na získání informací v oblasti behaviorální ekonomie, konkrétně jakým předsudkům česká generace Y podléhá; a dále na to, jaké produkty finančního trhu česká generace Y využívá a její vztah k rizikům, poskytovaným informacím a na spokojenost s produkty. Data z primárního výzkumu byla použita jako vstupní data pro modelování pomocí strukturálních rovnic. Díky této metodě byly nalezeny vzájemné vztahy mezi vybranými produkty; charakteristikami zákazníků a heuristikami. Přínosem této práce je charakteristika zákazníků na vybraném trhu. Jedná se o odvětví, které pomalu vstupuje do období digitalizace, pochopení mladé generace, která dnes tvoří třetinu zákazníků tohoto trhu, je pro společnosti klíčové. Je to z toho důvodu, že pokud nebudou společnosti schopny reagovat na měnící se potřeby mladších generací, mohou přicházet o své zákazníky, a tedy i o tržby.
Finanční gramotnost studentů ekonomických a neekonomických studijních programů vysokých škol
Gracová, Eva
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení úrovně finanční gramotnosti studentů, kteří studují ekonomické a neekonomické programy na vysokých školách. Pomocí dotazníkového šetření práce zkoumala rozdíly v úrovni finanční gramotnosti mezi těmito dvěma skupinami studentů. Práce identifikuje klíčové faktory ovlivňující finanční gramotnost a koncepty behaviorální ekonomie slouží k porozumění důvodů finančních rozhodnutí. Dále se práce věnuje zkoumání, zda studenti uvažují o spoření na důchod a jaké jsou jejich finanční znalosti. Výsledky šetření odhalily rozdílné úrovně znalostí mezi oběma skupinami studentů. Na závěr práce jsou navrhnuta doporučení pro management bankovních institucí s ohledem na zlepšení finanční gramotnosti mezi mladými lidmi.
Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy
Parfusová, Zuzana
Parfusová, Z. Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Jejím cílem je identifikace faktorů, které ovlivňují chování spotřebitelů na daném trhu. Dílčím cílem je zjistit, zda na spotřebitele při výběru a nákupu doplňků stravy působí framing efekt. Teoretická část vychází z odborné literatury a zaobírá se pojmy týkajícími se sledované problematiky. Analytická část zahrnuje analýzu sekundárních i primárních dat. Na základě získaných výsledků z provedených analýz jsou navržena doporučení pro podnikatelské subjekty působící na trhu s doplňky stravy.
Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Hřebíčková, Michaela
Diplomová práce se zabývá priming efektem a jeho vlivem na chování spotřebitele. Priming efekt je označován jako experimentální rámec ukazující, že zpracování dříve zjištěného podnětu ovlivňuje, jak reagujeme na později zjištěný podnět, a to na podvědomé úrovni. Tato práce se skládá z teoretické části a analytická části, která obsahuje pohled na současný stav e-commerce v ČR a výsledky zahraničních studií o vlivu priming efektu a také analýzu primárních dat získaných pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Výsledky analýzy primárních dat ukazují, že spotřebitelé jsou ovlivňováni některými druhy priming efektu. Na základě těchto zjištění bylo navrženo doporučení pro firmy, jak mohou dané druhy priming efektu využít ve svých marketingových kampaní.
Reklama na důchodové spoření v kontextu behaviorální ekonomie
Dlouhý, Ondřej
Dlouhý, O. Reklama na důchodové spoření v kontextu behaviorální ekonomie. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Hlavním cílem práce je zjistit vliv reklamy na postoje a záměry jednotlivců v oblasti důchodového spoření. Klíčový pohled bude zaměřen na komunikační strategie, jako je humor a nostalgie. V literární rešerši je popsána problematika psychologie reklam, komunikačních strategií reklam a významné fenomény behaviorální ekonomie, mezi které patří úzké a široké rámování, pomalé a rychlé myšlení, averze ke ztrátám nebo riziku. Pro naplnění cílů jsou prozkoumány reklamy na důchodové spoření na českém trhu, které jsou následně analyzovány v souvislosti aspektů behaviorální ekonomie. Na konci práce je vypracováno doporučení pro efektivní tvorbu komunikačních strategií reklam na důchodové spoření.
Prospect Theory in the Cryptocurrency Market
Coufalová, Kristýna ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Tato práce zkoumá potenciál kumulativní prospektové teorie k vysvětlení bu- doucích výnosů kryptoměn. Navíc, studie zkoumá, zda předpovědní síla hod- noty kumulativní prospektové teorie přetrvá, i když se hodnota kumulativní prospektové teorie vypočítá z procentuální formy výnosu (například 5%) místo desetinné formy výnosu (například 0,05). Použitím rolujícího vzorku 200 kryp- toměn s nejvyšší tržní kapitalizací pro každý měsíc od března 2017 do března 2023 jsme zjistili, že, bez ohledu na použití výnosů v procentuální nebo de- setinné formě, kumulativní prospektová teorie produkuje srovnatelné abnor- mální výnosy portfolia a potvrzuje tak hypotézu, že kryptoměny s vysokou (nízkou) hodnotou kumulativní prospektové teorie generují nízké (vysoké) nás- ledné výnosy. Klasifikace JEL G11, G12, G41 Klíčová slova Prospektová teorie, Kumulativní prospek- tová teorie, Kryptoměna, Behaviorální ekonomie Název práce Prospektová teorie na trhu kryptoměn E-mail autora 31078966@fsv.cuni.cz E-mail vedoucího práce jiri.kukacka@fsv.cuni.cz
Vězňovo dilema
ČAPKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá studiem vězňova dilematu v iterované formě, která představuje způsob hraní této hry, kdy se hráči utkávají v několika kolech a mají možnost měnit svou strategii na základě zkušeností z předchozích her. Cílem práce je vyhodnotit vhodné strategie v případě iterovaného vězňova dilematu na základě informací o druhém hráči, jako je například pohlaví, věk, nebo jiné charakteristiky. Dále se práce zaměřuje na analýzu toho, které údaje o hráčích jsou význačné pro změnu chování hráčů a do jaké míry se strategie hráčů shodují se známými strategiemi z turnajů AI. V úvodní části práce jsou představeny základní koncepty teorie her a vězňovo dilema. Dále jsou vysvětleny důležité pojmy týkající se iterované formy hry, jako jsou opakované hraní, možnost změny strategie a spolupráce mezi hráči. Také jsou představeny klasické strategie vězňova dilematu, jako je například Holubice, Jestřáb a Kopírák. V praktické části práce je popsána webová aplikace, která byla vytvořena pro simulaci ekonomického střetu mezi zákazníkem a řemeslníkem. Tato aplikace umožňuje hráčům hrát vězňovo dilema v iterované formě a změnit svou strategii na základě zkušeností z předchozích her. Aplikace obsahuje různé AI strategie, proti kterým hráči mohou hrát. Data o chování hráčů jsou shromažďována a následně analyzována pomocí pozorování a statistických metod. Výsledky této práce ukazují, že v hraní není mezi muži a ženami téměř žádný rozdíl a signifikantní rozdíly lze pozorovat pouze mezi mladšími a staršími skupinami hráčů. Toto tvrzení bylo v práci ověřeno pomocí chí kvadrát testu. V závěru byla nalezena optimální strategie proti různým skupinám hráčům, kterou je spolupráce po celou dobu a zrada v posledním kole.
Vliv tzv. „Ikea“ efektu na spotřebitele generace Y
Hochvaldová, Jana
Hochvaldová, J. Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Tato diplomová práce se věnuje působení „Ikea“ efektu na spotřebitele. Pojem „Ikea“ efekt je označován jako skutečnost, kdy lidé přiznávají vyšší hodnotu pro-duktům, na jejichž sestavení se nějakým způsobem podíleli, ve srovnání se stejný-mi produkty, na jejichž kompletaci se nepodíleli. Literární rešerše se zabývá spo-třebitelským chováním a behaviorální ekonomií, které je „Ikea“ efekt součástí. V analytické části diplomové práce je provedena analýza dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů, které výsledky dotazníku rozšiřují. Tyto výsledky jsou následně dány do kontextu s poznatky, které byly získány literární rešerší, a na základě těchto výsledků jsou pak sestaveny doporučení pro firmy, které mohou působení „Ikea“ efektu využít ve své marketingové a obchodní strategii.
Utopené náklady v osobní dopravě
KNÍŽETOVÁ, Alexandra
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením projevu utopených nákladů v osobní dopravě na základě provedené analýzy. V první části práce jsou definovány utopené náklady pomocí poznatků z behaviorální ekonomie. Také je zde představen pojem cestovní čas a jsou zde uvedeny základní informace o železniční dopravě v České republice. Další část práce se již věnuje přímému výskytu utopených nákladů v železniční osobní dopravě. Vlakové zpoždění je totiž přesnou ukázkou utopených nákladů. V rámci provedené analýzy byly shromážděny data od provozovatele drah o zpoždění vlaků na předem určené trase. Na základě těchto dat byl sestaven simulační model, který poté dokázal nasimulovat 500 situací zpoždění vlaků na trase. Poté následuje vyhodnocení těchto simulací o výskytu utopených nákladů a převedení utopených nákladů na peněžní jednotky. V další části práce je návrh na využití vytvořeného simulačního modelu pro cestující, aby jim pomohl lépe rozvrhnout jejich cestovní čas.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.